Toch heeft Johni Media onlangs een nieuw maandblad gelanceerd met de titel Porn. Ook hierin klinkt de focus op online media door. Volgens uitgever John Medendorp kan de nieuwe titel ondanks dalende verkoopcijfers voor de blaadjes toch ver komen. Dit komt doordat de fotoshoot van de foto's uit het blad tegen betaling van 80 cent per minuut op internet te bekijken is, zo meldt NRC Handelsblad.

"Het interactieve blad maakt dit blad interessanter dan zijn concurrenten als Chick, Tuk en Candy", zo verklaarde de uitgever tegenover het dagblad. De bladenmakers halen hun inkomsten steeds meer uit webcamsites, waarin vrouwen in chatsessies betalende bezoekers verleiden.

Volgens Joey Medendorp, zoon van John en directeur van Johni Media, leveren dergelijke sites veel geld op. "Ik weet zeker dat er mensen zijn die een uitkering trekken en zo vijf-, zesduizend euro per maand vangen met zes webcams", aldus Medendorp junior tegenover het NRC Handelsblad.

De omzet van Johni Media komt nog voor zeventig procent uit de bladen, maar het bedrijf verwacht dat de rol van 0906-sekslijnen, sms-diensten en ringtones en logo's steeds groter zal worden.

Omdat in het hele spectrum van print- en online producten en steeds populairder wordende erotische beurzen voortdurend van het ene medium naar het andere wordt verwezen, is niet alleen internet van waarde. Volgens Joey Medendorp vervult het nieuwe blad Porn, met een oplage van 25.000 in Nederland en België, ook als het niet winstgevend is nog een belangrijke rol als 'visitekaartje voor de websites'.