Twee grote Amerikaanse kabelbedrijven Cox Communications en Comcast Cable Communications hebben aangekondigd de samenwerking met @Home per 4 juni 2002 op te willen zeggen. Dat betekent dat de twee kabelbedrijven niet langer de diensten van @Home via hun kabelnetwerken aanbieden. @Home heeft op dit moment zo'n 3,6 miljoen klanten in de Verenigde Staten. Als Cox en Comcast het af laten weten, blijft @Home alleen over met partner AT&T, dat een controlerend belang van 23 procent in @Home in bezit heeft. Comcast Cable heeft besloten een punt achter de samenwerking met @Home te zetten naar aanleiding van de "recentelijk gepubliceerde cijfers met betrekking tot de financiële conditie van @Home", zo laat het bedrijf in een officiële verklaring weten. "We zijn al geruime tijd in gesprek met @Home over de toekomst. Tegen het eind van het jaar hebben we 950.000 klanten. We willen er zeker van zijn dat deze klanten voorzien blijven van een goede dienstverlening." Ook voor Cox zijn de problemen van @Home een reden om de samenwerking eens goed tegen het licht te houden. Het bedrijf heeft 484.000 klanten die breedband internetdiensten afnemen. Het contract met @Home loopt tot het eind van het jaar. Cox wil zijn klanten vanaf volgend jaar meer keuzevrijheid geven. @Home maakt moeilijke tijden door. Het bedrijf heeft een grote schuld en maakt veel verliezen. Onlangs ontsloeg @Home zijn accountants, Ernst & Young LLP, nadat ze hun bedenkingen hadden geuit over de overlevingskansen van het bedrijf.