Rond 16 mei sloop er een fout in PayPals 'Subscription Checkout'-pagina. Als een klant via een PayPal-verkoper een abonnement wil aanschaffen, moet deze zijn land uitzoeken in een uitrolmenu. Dit blijkt onmogelijk, omdat de pagina telkens opnieuw geladen wordt wanneer het land van de verkoper is geselecteerd.

Geen Fix

"Hierdoor kunnen kopers niet hun eigen land kiezen en dus niet hun creditcardgegevens invoeren, zodat zij de site verlaten", schrijft een PayPal-verkoper op een gebruikersforum. Dit kleine foutje in een uitrolmenu kan dus klanten kosten, maar PayPal heeft er na tien dagen nog niets aan gedaan.

Enkele dagen geleden heeft PayPal de fout erkend, maar er is nog steeds geen fix, bericht TechCrunch vandaag.

Een Paypal woordvoerder verklaarde tegenover Webwereld dat het bedrijf werkt aan een oplossing, die "binnen enkele dagen" beschikbaar moet zijn.

Kleinigheid

Intussen worden de PayPal-gebruikers met buitenlandse klanten steeds bozer, omdat zij door de bug inkomsten mislopen. De helpdeskvan PayPal is er al van op de hoogte, maar kon niet aangeven hoelang het duurt om het probleem te verhelpen. Volgens TechCrunch is het verhelpen slechts een kleinigheid, maar ligt de bug onderop een grote stapel andere probleemgevallen.