Snippers - Een Britse computerwinkelier is veroordeeld tot 175 uur dienstverlening, omdat hij een virus had gestuurd naar een concurrent. De winkelier, de 27-jarige Paul Brogden, was in een prijzenslag verwikkeld met zijn concurrent, Colin Baglow van Complete Computers. Brogden verstuurde het virus in april 1999. In het onderwerp stond: "Onze nieuwe aanbiedingen zitten in het attachment. Graag lezen." De medewerkers van Complete Computers vertrouwden het mailtje niet, ontdekten dat er een virus aan vastgehecht zat en waarschuwden de politie. De politie viel vervolgens de computerwinkel binnen, zo meldt The Register. De rechter kende vervolgens geen genade. "Dit gedrag is onacceptabel", aldus de rechter. Snippers - De internetcafés van easyEverything passen hun filter aan na kritiek van de Gaykrant. Dat meldt het ANP. De Gaykrant ontdekte dat de filters ook veel sites met informatie voor homoseksuelen blokkeerden. Omdat de filters zo zijn ingesteld dat bezoekers van de cafés niet naar pornosites kunnen surfen, worden ook sites waarin het woord 'gay' voorkomt tegengehouden. Dat heeft tot gevolg dat ook informatieve sites, zoals die van de Gaykrant en Gay.com niet via easyEverything te bezoeken zijn. Een woordvoerder van de caféketen belooft dat het filter binnen enkele weken aangepast zal worden. "Wij voeren geen anti-homobeleid", aldus de Amsterdamse filiaalmanager tegenover het ANP. Snippers - Online advertentiebureau DoubleClick zag het verlies het afgelopen kwartaal verder toenemen en waarschuwde dat het bedrijf in 2001 nog niet winstgevend zal worden, ondanks dat het dat drie maanden geleden nog had voorspeld. DoubleClick leed het afgelopen kwartaal een verlies van 60,4 miljoen dollar, tegen een verlies van 18,4 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar ervoor. In het verlies van het laatste kwartaal is een eenmalige last van 29 miljoen dollar opgenomen in verband met een ontslagronde en afschrijvingen. De omzet kwam uit op 114,9 miljoen. Dat was slechts een schamele 4,4 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, maar aanzienlijk beter dan de 109 miljoen dollar die verwacht werd. DoubleClick doet het naar eigen zeggen beter dan de rest van de sector, maar wordt net zo goed als de concurrentie geraakt door de moeizame macro-economische omstandigheden.