<p/>Wel, niet, wel, niet. PCM is nu toch weer van plan om een eigen nieuwssite te beginnen. Dat meldt Reclameweek. PCM heeft daartoe besloten nadat de onderhandelingen met Nu.nl over een overname op niks waren uitgelopen. Nu.nl zou een te hoog bedrag hebben gevraagd.

Half februari kwam het bericht naar buiten dat PCM zou willen afzien van het maken van een eigen nieuwssite. Tegen de gezamenlijke nieuwssite bestaat grote weerstand bij de krantenredacties die kopij zouden moeten gaan leveren voor de site. Bovendien zou de directie van PCM het niet langer zien zitten om miljoenen te investeren in het op de markt zetten van een nieuw merk.

Directeur Marina Kooijmans van PCM Interactieve Media (PIM), de internetafdeling van het krantenconcern, verklaarde destijds tegenover WebWereld dat de eigen nieuwssite niet definitief van de baan was. "Het Focus-project (de nieuwssite, WW) is op dit moment even 'on hold' gezet. We maken even pas op de plaats. De kans blijft echter bestaan dat we een eigen nieuwssite in de lucht zullen brengen."

Dat laatste lijkt nu dus te gaan gebeuren. Of de eigen nieuwssite nog steeds deze zomer van start gaat, zoals was gepland, is onbekend. Bij Nu.nl en PCM was niemand bereikbaar voor commentaar.