Met dit klantenprogramma, genaamd Customer Assurance Program, probeert de softwarefabrikant de vijandige overnamepoging van concurrent Oracle te dwarsbomen. In juni haalde PeopleSoft het klantenprogramma weer uit de ijskast. Met deze actie kunnen klanten tot vijf keer de aankoopwaarde van hun software vergoed krijgen. Voorwaarde is wel dat PeopleSoft wordt overgenomen en de nieuwe eigenaar de bewuste producten niet langer wil verkopen. Dit klantenprogramma kan Oracle uiteindelijke enkele honderden miljoen dollar kosten als de overname van PeopleSoft daadwerkelijk doorgaat. PeopleSoft hoopt zichzelf hiermee een onaantrekkelijke overnamekandidaat te maken. Eerder deze maand probeerde Oracle het klantenprogramma ongedaan te krijgen. De softwarefabrikant gaf toen aan mogelijk van de overname af te zien als de actie van kracht bleef. In documenten die PeopleSoft bij beurswaakhond SEC heeft ingediend, stelt het bedrijf eerder deze week te hebben besloten het klantenprogramma te continueren. Alleen de gebruikers die in de twee jaar voor de overname software hebben aangeschaft, komen in aanmerking voor het aanbod.