Volgens PeopleSoft is de vijandige overname nog steeds niet goed voor het bedrijf en is de kans groot dat anti-trustautoriteiten gaan steigeren. De afwijzing komt twee dagen nadat Oracle zijn oorspronkelijke bod van 5,1 miljard dollar verhoogde tot 6,3 miljard dollar. Geheel onverwacht kwam deze verhoging overigens niet. De rvb van PeopleSoft bestempelde het eerste bod - dat weer volgde op PeopleSofts overnamebod op concurrent J.D. Edwards - namelijk als te laag. De deur voor een nieuw bod werd hiermee op een kier gezet. De drie bedrijven zijn nu in een strijd verwikkeld die zich niet beperkt tot alleen de rechtszaal. Niet alleen proberen alle drie de bedrijven hun gram via de rechter te halen, ook wordt de media niet geschuwd om in een goed blaadje bij het publiek te komen. Eerder startte PeopleSoft een mediaoffensief om via advertenties de consument aan zijn kant te krijgen. Het bedrijf hoopt zo de vijandige overname door Oracle te voorkomen. PeopleSoft heeft onder meer in de Europese editie van de Wall Street Journal een complete advertentiepagina gekocht om tevreden PeopleSoft-klanten te laten vertellen hoe ongelukkig zij zijn met het overnamebod van Oracle.