"D-Reizen Vakantiewinkels B.V. incorporeert e-mail respons management in totale klantcontact strategie."

Pardon?

Het staat er echt. Helemaal bovenaan het persbericht. Als soort kop, als lokkertje. In hele vette letters. Nog één keer dan, omdat het zo lekker klinkt: "D-Reizen Vakantiewinkels B.V. incorporeert e-mail respons management in totale klantcontact strategie." Bijna poëzie. Rilke is er niets bij.

Wie heeft dit in vredesnaam verzonnen?

Waarschijnlijk heeft John de Keuning er iets mee te maken. Deze 'Informatie Manager van D-Reizen' stelt namelijk in hetzelfde persbericht: "D-Reizen zocht naar een manier om de online verkoop van reizen beheersbaar en efficiënt te faciliteren. Op onze internetsite kunnen bezoekers nu via e-mail reizen boeken en vragen omtrent de geboekte reis stellen."

Laten we met hermeneutische methoden even goed kijken wat hier staat. Tot op het bot ontleed wil de Informatie Manager niets anders zeggen dan: klanten kunnen nu ook mailen met D-Reizen. Dat is goed nieuws, heel goed. Kennelijk kon dat nog niet. Godzijdank heeft D-Reizen nu dan eindelijk zijn e-mail respons management in zijn totale klantcontact strategie geïncorporeerd. Ik was even bang dat dat nooit zou gebeuren. Bij WebWereld gaat in ieder geval de vlag uit. Chapeau.

Ook zal D-Reizen klanten die dit wensen bestoken met mailtjes met aanbiedingen. Ik heb wel een idee hoe dat gaat. Dan komt er een bericht in felle kleuren de mailbak binnenzeilen met een top-10 van aanbiedingen naar enge oorden als Salou, Lloret de Mar en Marbella. En als je dan vervolgens aanklopt om zo'n reis te boeken, blijkt die er niet te zijn. Toevallig net op. Of acht dagen Turkse Rivièra met de bus voor 1300 euro ook een alternatief is.

Het geavanceerde e-mail respons management systeem bespaart je in ieder geval de gang naar zo'n winkel, laten we het daar maar op houden.

- [email protected]