Het idee is om de gegevens van elke auto die bij een Peugeot-garage geweest is, op te slaan in databases die via internet verbonden zijn aan een centrale diagnostische server. Het systeem wordt geleverd door IBM. Als de eigenaar van de auto later opnieuw aanklopt bij een Peugeot-garage met een probleem, kan de 'medische geschiedenis' van de auto in een handomdraai te voorschijn gehaald worden. Of de technicus probeert het probleem zelf te detecteren of de wagen wordt aangesloten op de server en vervolgens wordt het probleem van 'afstand' automatisch opgespoord. Het systeem is 'zelflerend'. Alle nieuwe informatie over de auto wordt automatisch verwerkt. Als een Peugeot-rijder vervolgens bij een willekeurige Peugeot-garage langsgaat, zijn zijn gegevens snel voorhanden. Peugeot denkt met dit systeem te kunnen besparen op kosten en de tijd die het kost om een auto te repareren. In de loop van de tijd zullen de meer dan 1,5 miljoen huidige bezitters van een Peugeot aangesloten worden op het systeem. Per dag zullen 8000 Peugeots die van de band rollen standaard voorzien worden van ondersteuning voor de dienst. Update, 12:55 uur:In een eerdere versie werd ten onrechte gesteld dat het om 8000 nieuwe auto's per jaar zou gaan. Dit moet 8000 per dag zijn.