In juni liet Philips nog weten de markt voor persoonlijke navigatieproducten een interessante groeisector te vinden en naar aanleiding daarvan met een reeks mobiele navigatieproducten te willen komen. Deze waren destijds gepland voor september. Nu blijkt dat het bedrijf in zijn totaliteit hier van afziet.

Nanda Huizinga, woordvoerster van Philips laat in een interview aan Webwereld weten dat Philips de afgelopen maanden de markt nog even goed geanalyseerd heeft. Het bedrijf heeft toen geconcludeerd dat de markt op dit gebied erg 'vol' is.

"Het is een erg competitieve markt en dat zet de marges onder druk. Wij vonden dat we focus in ons portfolio moesten aanbrengen een daar paste dit niet bij", aldus Huizinga.

Huizinga laat weten dat Philips wel toekomst ziet in gps als functie. "Als apparaat op zich willen wij hier niet verder mee, maar het is wel interessant voor andere producten." Huizinga laat weten dat er dan bijvoorbeeld gedacht moet worden aan implementatie van gps in mobiele telefoons of Ipods.