Philips grijpt de Duitse IFA-beurs aan om met een stortvloed aan nieuwe producten te komen. De gigantische beursstand wordt gedomineerd door myriaden hdtv's. High-definition televisie gaat het volgens Philips helemaal maken. De fabrikant heeft op dit moment zo'n dertig modellen in zijn assortiment, maar dat moeten er snel meer worden, zo zegt Rudy Provoost, bij Philips verantwoordelijk voor consumentenelektronica.

Om de technologie een verdere impuls te geven wil Philips het komende wereldkampioenschap voetbal in Duitsland aangrijpen om hdtv op de kaart te zetten. "We gaan hdtv niet alleen pushen via nieuwe modellen, maar ook met een aantal contentpartnerships", aldus Provoost. Onder de contentpartners bevindt zich het Duitse betaalkanaal Premiere, dat alle wk-wedstrijden mag uitzenden.

Veel fabrikanten geven als reden voor de slome start van hdtv het gebrek aan content in het hdtv-formaat. Met de deal met Premiere moet hier volgens Philips verandering in komen.

Beeldtelefoon

Verder heeft Philips een ip-beeldtelefoon ontwikkeld voor KPN. De VP5500 wordt aangeboden met de eerder dit jaar geïntroduceerde InternetPlusBellen-dienst van KPN. Verder komt Philips met twee nieuwe Streamium Wireless Music Centers. Beide kunnen honderden cd's herbergen en de digitale muziek over meerdere stations in huis verspreiden.

Ook heeft de fabrikant een nieuwe serie mp3-spelers in zijn assortiment opgenomen, de GoGear. Het topmodel is voorzien van een harde schijf met een capaciteit van 30 GB.