Het merk Philips zal echter blijven bestaan. Het bedrijf heeft een overeenkomst gesloten met het Aziatische TPV, die de beeldschermen onder de merknaam Philips gaat verkopen. Volgens Philips is de stap genomen omdat de tak IT Displays voor het bedrijf niet rendabel genoeg was.

Variabel bedrag aan royalties

In de overeenkomst zal TPV naast de productie en distributie ook de marketing en sales van alle Philips-beeldschermen gaan doen. In ruil voor het gebruik van de merknaam Philips, ontvangt het Nederlandse bedrijf van TPV royalties. Hoeveel geld er met de deal gemoeid is, is niet bekendgemaakt.

De beeldschermhandel levert Philips momenteel zo rond de 600 miljoen euro op(cijfers van 2007). Het concern vindt dit bedrag dermate tegenvallend, dat besloten is de beeldscherm-divisie af te stoten.

Philips ruimt op

In april dit jaar besloot Philips om het Japanse Funai de merknaam van televisies voor de Amerikaanse markt te laten voeren. Ook kocht TPV in 2005 al een gedeelte van Philips IT-Displays.