Op de site van het bedrijf is alleen nog een FAQ te vinden waarin gebruikers wordt verteld hoe zij de viewbar van het bedrijf van hun computer kunnen verwijderen. Verder wordt de reden van de sluiting gegeven. Die is weinig verrassend: een fundamentele verandering (lees: verslechtering) op de advertentie- en kapitaalmarkt maken het AllAdvantage onmogelijk de zaak voort te zetten. AllAdvantage werd in 1999 opgericht. Het bedrijf was een van de eerste die internetters geld bood voor het bekijken van advertenties tijdens het surfen. Gebruikers kregen een extra venster, de Viewbar, onder aan het scherm van hun browser waarin reclame werd getoond. De gebruiker moest een persoonlijk profiel afgeven waarop de advertenties werden afgestemd. De veronderstelling was dat bedrijven gretig zouden willen betalen om 'op maat' te kunnen adverteren en zo hun specifieke doelgroep te bereiken. Betaald surfen beleefde een kortstondige hype waarbij vele klonen uit de grond werden gestampt. Maar de tijden zijn veranderd en ook het paradepaardje van het 'betaald surfen' heeft zich niet kunnen onttrekken aan de faillissementsgolf die zich in de internetsector voltrekt. AllAdvantage verkeerde al enige tijd in de problemen. In november ontsloeg het bedrijf nog 150 medewerkers, eenderde van het totaal, nadat het eerder al in twee ontslagronden 160 man op straat had gezet. AllAdvantage dreigde destijds al aan zijn eigen 'succes' onder te gaan: het bedrijf moest internetters aanzienlijk meer geld uitkeren dan dat er aan advertentiegeld binnenkwam. Het bedrijf wilde daarom zijn strategie veranderen en zichzelf transformeren tot B2B-bedrijf dat databases beheert voor andere bedrijven. Onduidelijk is nog of AllAdvantage daar nog mee verder gaat. AllAdvantage zegt op geen enkele wijze informatie uit haar eigen database te zullen verkopen of doorspelen naar derde partijen.