Begin juli startte XS4ALL een speciale actie om de klanten van het eerste uur tegemoet te komen. Door de actie konden klanten met korting – en in sommige gevallen zelfs gratis – een nieuwe modem ontvangen. Dat lijkt echter niet van een leien dakje te gaan. Op diverse nieuwsgroepen beklagen de `adsl-pioniers' zich over de trage uitlevering van hun nieuwe modem. In gevallen waar de modems wel worden bezorgd, betreft het in een aantal gevallen het verkeerde type.

Balen

Zo vraagt ene Patrick zich in de nieuwsgroep xs4all.adsl af nog meer klanten hun nieuwe modem niet hebben ontvangen. "Wij nog steeds niet. Na diverse mailtjes en telefoontjes de belofte gekregen dat we op de hoogte gehouden worden. Het enige wat we kregen was een standaard `onze excuses mail'. Begin er nu aardig van te balen", zo verzucht hij. Amper twee uur na zijn posting meldt Patrick overigens de postbode die dag wel een modem heeft bezorgd, al is het wel de verkeerde. Patrick staat niet alleen, zo blijkt uit andere meldingen in de nieuwsgroepen. "Ik heb er een paar telefoontjes aan gewaagd", reageert ene Marc. "De laatste dame zou er een mailtje aan wagen. Nu dus nog even afwachten of ondertussen niet al stiekem het geld wordt afgeschreven. Nog even en ik hoef niet meer."

Vervelend

XS4ALL erkent de problemen en vindt het `heel vervelend' dat het zo gelopen is. "Helaas is het modempakket [in enkele gevallen, red.] vertraagd en soms is niet het juiste modem geleverd", bevestigt Judith van Erve, woordvoerster van XS4ALL. "Het gaat daarbij voornamelijk om het nieuwe draadloze modem. De modems worden vanzelfsprekend alsnog geleverd dan wel omgeruild. De distributie van deze modempakketten wordt verzorgd door KPN. Om de omwisseling van de modems vlotter kunnen laten verlopen fungeert XS4ALL wel als aanspreekpunt in dit traject."