Vele gebruikers van de betaalde internetdienst klagen over de (on)bereikbaarheid van Girotel Online. De melding op de site verschilt per dag, maar het resultaat is voor de gefrustreerde gebruikers steeds hetzelfde: het is onmogelijk online te bankieren met Girotel. Tot vrijdagmorgen stond het volgende op de site: "Het maximale aantal klanten maakt op dit moment gebruik van Girotel Online. U kunt daarom nu niet inloggen. Onze excuses voor het ongemak. Probeert u later nogmaals in te loggen. U kunt wel gebruik maken van de cd-rom versie van Girotel." Klanten blijken weinig begrip voor alweer een storing te hebben, zo blijkt uit de vele reacties die WebWereld ontving. "Het is toch te belachelijk voor woorden! Hier betaal ik toch geen geld voor? Ze kunnen het beter Girotel Offline noemen", zo mailt een van hen. Later werd de eerder genoemde mededeling vervangen door: "Girotel Online is door technisch onderhoud momenteel niet bereikbaar. Excuses voor het ongemak". Volgens een woordvoerder van de Postbank is de site vrijdagmiddag weer in de lucht gegaan. "We hebben te maken met enorme pieken." Echt positief over de nabije toekomst is de woordvoerder niet: "Het lijkt erop dat we de boel onder controle gaan krijgen." Wanneer dat is, kan de zegsvrouw niet aangeven. Totdat de Postbank een structurele oplossing heeft gevonden, zal het zijn klanten stimuleren gebruik te maken van de offline versie. Update, 16:30 uur: Commentaar van de Postbank toegevoegd.