Alle klanten van Rabobank kunnen weer gebruik maken van internetbankieren en Mobielbankieren. Beide diensten lagen er voor een onbekend aantal klanten sinds maandagochtend uit. Maandagavond waren de problemen met het online bankieren hersteld, meldt de bank.

Sinds dinsdagochtend rond 10.00 uur moet ook de mobiele applicatie weer volledig werken. “De problemen met Mobielbankieren hebben wat langer geduurd. Maar inmiddels is het op alle fronten opgelost. Daarbij moet gezegd worden dat lang niet iedereen last heeft gehad van de storing", laat woordvoerster Margot van Wijgerden aan Webwereld weten.

Terughoudend met info over de oorzaak

Over de toedracht van de verbindingsproblemen doet de Rabobank zoals gebruikelijk geen mededelingen. De afgelopen maanden kwam het vrijwel maandelijks voor dat de dienst haperde.

Van Wijgerden: “Wij zijn terughoudend met mededelingen hierover en vragen ons af wat ons belang daarin is. Bovendien is niet altijd snel duidelijk wat de oorzaak is bij een storing. Zaak is om de dienstverlening zo snel mogelijk online te krijgen."