De telecombedrijven blijven stunten met de prijzen in hun strijd om de gunst van de mobiele beller. Daarbij hopen ze op de trouw van hun abonnees zodat ze de grote investeringen in toestellen en stunttarieven op lange termijn kunnen terugverdienen. Omdat de wereld van de mobiele telefonie sterk in beweging is, is het vaak voordeliger een nieuw contract –al dan niet bij een andere operator– af te sluiten dan het bestaande abonnement stilzwijgend te verlengen. Zeker nu het mogelijk is het mobiele telefoonnummer 'mee te nemen'. De automatische verlenging van een GSM-contract verschilt per aanbieder. Zo zijn er aanbieders die het contract met een jaar verlengen wanneer het abonnement niet op tijd wordt opgezegd. De ContractWizard, vanaf vandaag te vinden op www.bellen.com, herinnert de mobiele beller aan de opzegtermijn van het huidige contract. Nadat de contractgegevens zijn ingevoerd in de ContractWizard, stuurt het systeem enkele weken voor het aflopen van het contract een e-mailtje. Er zijn dan nog twee weken om het abonnement op te zeggen. Ook het maken van een opzegbrief is niet meer nodig: de ContractWizard maakt de persoonlijke opzegbrief die alleen nog geprint, ondertekend en verstuurd hoeft te worden. In het herinneringsmailtje staan ook de voor- en nadelen die gepaard gaan met het opnieuw afsluiten van een GSM-contract. Dit soort informatie staat ook op een andere site van Woldring, www.belwijzer.nl. Deze site geeft adviezen verkrijgen aan de hand van de telefoonnota. Een dergelijke dienstverlening, zowel voor vaste als mobiele telefonie, is ook te vinden op de gedegen site www.telecomadvies.nl van Alphacomm Consultancy.