Duitse bedrijven domineren de door PwC opgestelde top 150 van meest waardevolle beursgenoteerde internetbedrijven. Duitsland neemt met 56 bedrijven de eerste plek over van Engeland, dat 35 dotcoms in de lijst heeft staan. De helft van deze Duitse bedrijven is winstgevend, tegen slechts 26 procent van de Britse firma's. In Duitsland zou de infrastructuur geavanceerder zijn dan in Engeland, waardoor Duitse consumenten en bedrijven de beschikking over een betere en snellere internettoegang hebben. Sinds december vorig jaar is er veel verbeterd. De gemiddelde burn rate van de bedrijven – die een gezamenlijke marktwaarde van 200 miljard euro hebben – bedraagt momenteel 20 maanden, tegen 13 maanden in december. Burn rate is de hoeveelheid tijd waarmee een bedrijf zijn activiteiten kan doorzetten zonder extra contanten. Zo'n 20 bedrijven zijn echter nog altijd in direct gevaar. Zij zullen snel nieuwe investeerders moeten aantrekken, anders komen ze binnen een jaar in acute problemen, zo waarschuwt PwC. Het is lucratiever voor bedrijven om zaken te doen met andere bedrijven, in plaats van met consumenten. B2B- bedrijven hebben volgens het onderzoek een gemiddelde burn rate van 23 maanden, in vergelijking met 15 maanden voor B2C-dotcoms. Alle bedrijven zijn een stuk voorzichtiger en minder verspillend geworden, daartoe geïnspireerd door het geruchtmakende failliet van het Engelse Boo.com.