Ongeveer honderd gebruikers van FlatStream hebben een 'gele kaart' gekregen van de internetaanbieder. Zij zijn dagelijks zo lang online dat de dienstverlening aan andere klanten in gevaar komt. Als na de waarschuwing het gebruik niet wordt aangepast, zullen ook deze klanten worden afgesloten. "Er zijn gebruikers die structureel tien tot twintig uur online zijn per dag", zegt marketingmanager Sander Demarteau van QuickOnline. "Dat zien wij als always-on, daar is de dienst niet voor bedoeld." Volgens Demarteau worden nu alleen klanten aangepakt die meer dan tien uur per dag online zijn. Hoewel FlatStream door QuickOnline wordt aangeprezen als FlatStream, blijkt de dienst niet meer dan een prepaidpakket voor internet. Ongelimiteerd surfen is er namelijk niet bij. "Er is gemiddeld vier uur per gebruiker per dag beschikbaar", zegt Demarteau. QuickOnline gaat op haar site duidelijker aangeven hoe het zit met de uren. Demarteau wil de klanten te vriend houden: "We willen voorkomen dat het een 'wij tegen hen' situatie wordt." Ook op klachten bij de Reclame Code Commissie zit QuickOnline niet te wachten. "Op de site heeft nooit het woord 'onbeperkt' gestaan. Dat is er heel bewust afgehouden." Voor FlatStream is één inbelpoort beschikbaar per vier klanten. Een dag telt bij Quickonline 16 uur, de nachtelijke tellen dus niet mee. Het aantal uren in een dag gedeeld door het poortratio levert het aantal uren op dat een klant de beschikking heeft over een inbelpoort. Vier uren dus. Vanaf aankomend weekeinde wordt het drukker op het FlatStream-netwerk. QuickOnline geeft dan een groep nieuwe klanten toegang. Volgens Demarteau zijn er dan 4000 FlatStreamers.