De koper van de broncode, het klantenbestand en de website is het Amerikaanse reclamebedrijf Broadcast Advertiser. Binnen een week zal dit bedrijf de diensten van Quicksend opnieuw lanceren. Opmerkelijk genoeg spreekt Broadcast Advertiser zich op zijn site uit tegen spam. Quicksend heeft software ontwikkeld waarmee spammers hun commerciële berichten via een pop-up onder de aandacht van internetters kunnen brengen. Daarbij wordt gebruikgemaakt van een messaging-functie die standaard in het besturingssysteem Windows (2000, XP en NT) is geïnstalleerd. Een bericht over de activiteiten van Quicksend dat maandag op WebWereld verscheen, leidde tot een groot aantal – veelal negatieve – reacties. Volgens Johan van Quicksend (hij wil niet met zijn volledige naam in de publiciteit) is dat echter niet de reden geweest om met de dienst te stoppen. "Dat was te verwachten." Op de site schrijft Quicksend: "Wij zullen en willen er verder niks meer mee te maken hebben." Johan geeft 'geen commentaar' op de vraag waarom hij er niets meer mee te maken wil hebben. Het overnamebedrag wordt niet bekendgemaakt. "Dat is ook niet noemenswaardig", meent Johan. Met het overnamebedrag zouden de ontwikkelkosten zijn gedekt. Quicksend was naar eigen zeggen al enige tijd in onderhandeling met Broadcast Advertiser.