Zo'n 250 van de 1200 radiostations van Clear Channel, een bedrijf dat de meeste Amerikaanse radiostations beheert, zullen voor het eind van de zomer weer online te beluisteren zijn. De uitzendingen werden medio april gestaakt na een conflict met de acteursvakbond AFTRA. De vakbond eist dat angesloten acteurs en omroepers een extra vergoeding krijgen waneer commercials die via de ether worden uitgezonden ook online te beluisteren zijn. Clear Channel haalde toen de zenders offline totdat het `juridisch en financieel gezien' weer zin had om via internet uit te gaan zenden. Dat moment is nu gekomen. Het bedrijf heeft een oplossing gevonden door een overeenkomsten te sluiten met het Californische advertentiebureau Hiwire. De commercials die op de reguliere radiozenders te beluisteren zijn worden door Hiwire vervangen door reclame die specifiek op het internetpubliek is gericht. Zo omzeilt Clear Channel de AFTRA. Dat niet alle radiostations gelijk weer online gaan, heeft een technische oorzaak. `Het is al een hele klus om deze eerste 250 stations weer online te krijgen", aldus een woordvoerder. Hiwire levert voor verschillende gebruikers van een zelfde zender verschillende commercials. De dienst vraagt gebruikers hun leeftijd, geslacht en postcode op te geven, waarna deze vervolgens specifiek op hen gerichte commercials te horen krijgen.