Radiowereld had op zijn site, naast het gewone medianieuws, tot gisteren een rubriek met mediaroddels. Daarop konden bezoekers van de site anoniem berichten plaatsen. Sommige van die roddels schoten Radio 538 echter in het verkeerde keelgat. Zo zou Erik de Zwart, die vaak werd aangeduid als 'Erik de Cokesnuiver', het volgens een van de bezoekers van de site met kippen doen. Woordvoerder Michel Palmen van Radio 538: "Soms was het echt te erg. Dan schreef iemand dat onze homoseksuele collega's maar een spuitje moesten krijgen." Ook werd op het forum het nieuws gepubliceerd dat dj Jeroen van Inkel weg zou gaan bij Radio 538. Dit bericht bleek niet waar te zijn, maar werd wel overgenomen door Spits. Palmen: "Vervolgens zijn wij dan een dag bezig om dat nieuws te ontzenuwen." Het steekt Radio 538 vooral dat de bezoekers van de site hun roddels anoniem op de site van Radiowereld konden plaatsen. Omdat Radiowereld de anonimiteit van de posters niet wilde opheffen, dreigde Radio 538 een rechtszaak tegen de site aan te spannen. "Als degenen die de berichten plaatsen anoniem blijven, kunnen wij alleen Radiowereld aanspreken en dat hebben we gedaan." De makers van de site besloten daarop eieren voor hun geld te kiezen. Per 1 augustus is het forum gesloten. "Aangezien de vrijwillige medewerkers van de Radiowereld geen tijd en zin hebben in een mogelijk lange juridische procedure is de site toch maar gestopt met de mediaroddels", zo stelt Radiowereld in een persbericht. Radiowereld meent desondanks volledig in zijn recht te staan. De makers vinden dat ze niets meer doen dan het 'faciliteren van een open, democratisch forum'. Ze erkennen 'geen enkele aansprakelijkheid voor onrechtmatig handelen tegen Radio 538'. Palmen beschouwt de knieval van Radiowereld als een overwinning voor Radio 538. "Het is goed dat het zo is opgelost. Maar ook in de rechtszaal hadden we een goede kans gemaakt. Zulke beledigingen als op Radiowereld mogen gewoon niet in Nederland."