Zylom heeft een website waarop het spellen aanbiedt, voornamelijk gericht op de zogeheten casual gamer. Dat zijn hoofdzakelijk vrouwen van boven de dertig. De spellen kunnen online worden gespeeld, of worden gedownload. Deze kunnen dan dertig tot zestig minuten worden geprobeerd, waarna het spel moet worden aangeschaft. Verder biedt het bedrijf games aan op het mobiele platform.

Zylom wordt door de overname getransformeerd tot Europees kantoor van Realnetworks. De 54 medewerkers kunnen hun functie blijven uitoefenen.

"Wij werkten al meer dan 2,5 jaar nauw samen met Zylom. Met de overname worden we de grootste aanbieder voor casual gamers", stelt Michael Schutzler van RealNetworks. Realnetworks biedt al casual games aan via Realarcade. "Hierdoor hebben we tevens het meeste aantal spellen." Het aanbod van spellen komt met het samengaan van de bedrijven boven de 450 te liggen.

Realnetworks richt zich hoofdzakelijk op de mobiele markt en de online games. "We hebben wel een partnerovereenkomst met Microsoft op het gebied van de Xbox Live. Maar zolang de console nog niet hét platform is voor games en muziek, richten we ons voornamelijk op de pc-kant van de markt. En mobiel natuurlijk: dat groeit nog sneller."

Qua bezoekersaantallen heeft Zylom niet te klagen. Op een gemiddelde avond spelen er ongeveer 90.000 Europeanen tegelijk een spel op de site. Op zondagavond loopt dat aantal zelfs op tot de 100.000, voornamelijk vrouwen. "Dan is er voetbal op televisie", verklaart Rutger Peters van Zylom het hogere bezoekersaantal.

De markt voor casual gamers groeit zeer snel, maar de gamesindustrie laat deze markt grotendeels links liggen. Toch wordt deze groep meer en meer aangeboord door spellenfabrikanten. De makers van het zeer populaire online spel World of Warcraft doen bijvoorbeeld hun best om juist deze groep te behagen. Lead designer Jeff Kaplan liet tegenover The New York Times weten met uitbreidingen te komen die door de speler alleen te spelen zijn en zo aantrekkelijker zijn voor de casual gamer.