Ook e-mailberichten uit Nieuw-Zeeland en China worden standaard geblokkeerd. Volgens Verizon is deze maatregel nodig om de hoeveelheid spam in te dammen. De blokkade is al sinds 22 december van kracht. Het komt regelmatig voor dat legitieme e-mails worden geblokkeerd. Vorige week heeft het advocatenkantoor Kohn, Swift & Graf uit Philadelphia daarom in opdracht van een boze Verizon-gebruiker een rechtszaak aangespannen tegen provider. Andere ontevreden abonnees kunnen zich bij de rechtszaak aansluiten. Een woordvoerder van Verizon, John Vincenzo, verklaart tegenover The Register dat de 'overgrote meerderheid' van de vier miljoen inbel- en dsl-klanten tevreden zijn met het anti-spambeleid van de provider. Uit e-mails die The Register citeert, blijkt echter dat lang niet alle Verizon-gebruikers blij zijn met de maatregelen. Sommige getroffen Verizon-gebruikers zeggen hun abonnement op. Volgens Verizon zijn de meeste klachten afkomstig van spammers. "Die raken een flink deel van hun inkomen kwijt als hun pogingen om internet te overspoelen met ongevraagde mail worden verijdeld", zo stelt het bedrijf in een verklaring.