De Independent Television Commission (ITC), een orgaan vergelijkbaar met de Reclame Code Commissie (RCC) hier, heeft Microsoft bevolen de befaamde Xbox-commercial niet langer uit te zenden, zo meldt The Register. Van de vele miljoenen Engelsen die de bewuste reclamespot moeten hebben gezien, namen er 136 de tijd en moeite om een klacht in te dienen. Onder hen zwangere vrouwen of kersverse moeders die de nogal explosieve geboorte van de baby in de reclame shockerend vonden, maar ook anderen. Zij ergerden zich vooral aan de landing in het graf, aan het einde van de spot. De commercial toont de gehele levensloop van geboorte tot dood. Een vrouw bevalt van een baby, die vervolgens door de lucht wordt geslingerd. In z'n vlucht ontwikkelt de baby zich tot puber, volwassen man en als laatste tot bejaarde. Aan het einde van de spot landt deze met flink wat kracht in een graf. De boodschap die de reclame uitdraagt: 'life is short, play more'. De ITC heeft Microsoft bevolen de reclame niet langer uit te zenden. De consolebouwer heeft inmiddels z'n excuses aangeboden aan een ieder die zich aan de reclame heeft gestoord. In ons nuchtere Nederland is de reclame ook op televisie getoond. Of dat ook klachten bij de RCC heeft opgeleverd is onbekend.