In het laatste kwartaal werd zoals gebruikelijk het meeste ingekocht. Bezoekers zorgden in het feestseizoen voor een recordomzet van elf miljard dollar. Dit was 72 procent hoger was dan het kwartaal vorig jaar. Het totaal aantal verkopen van het afgelopen jaar was 67 procent hoger dan dat van 2000. Vrouwen- en kinderkleding werd het meest verkocht, gevolgd door computerspellen en truien voor mannen. Ook hardware zoals digitale camera's en de spelcomputer PlayStation 2 deden het goed. Dat vrouwen- en kinderkleding het beste werd verkocht is te verklaren doordat meer vrouwen dan mannen hun inkopen bij AOL doen. Ook het aantal AOL-leden is gestegen. Met een stijging van zeventien procent, ten opzichte van 2000, komt het totaal op ruim 25 miljoen leden. Hiervan kocht bijna tachtig procent iets in de laatste zes maanden via de site, aldus The Wall Street Journal. Andere webwinkels zoals Yahoo en MSN kwamen al eerder met goede verkoopcijfers. MSN zag een stijging van 106 procent in vergelijking met 2000, Yahoo steeg 86 procent over dezelfde periode. Analisten zien hierin het bewijs dat online winkelen steeds meer ingeburgerd raakt onder de Amerikanen. De schaduwkant hiervan valt op de traditionele winkels, zoals Kmart, Macy's en Bloomingdale's. Deze moesten al vrij snel hun prijzen verlagen na magere verkoopaantallen.