Vier van de elf verslaggevers van de site moeten uitkijken naar een nieuwe baan, zo meldt de Britse krant The Guardian. Evenals de IT-bedrijven waar The Register zo kritisch over schrijft, is de site getroffen door de malaise in de internetsector. De nieuwssite is door zijn kritische en ironische toonzetting razend populair bij mensen die het internetnieuws willen volgen. Volgens het onderzoeksbureau Hitwise zou The Register 30 procent van alle internetnieuwsconsumenten in Groot-Brittannië naar zijn site trekken. Daarmee laat het sites van grote uitgevers als ZDNet en VNU Net ver achter zich. De inkomsten uit advertenties vallen echter tegen – mogelijk als gevolg van de manier waarop The Register potentiële adverteerders journalistiek behandelt. De laatste tijd is het online tijdschrift dan ook naarstig op zoek naar andere bronnen van inkomsten. In zijn elektronische winkel biedt The Register bijvoorbeeld allerlei merchandising, zoals T-shirts en koffiemokken, te koop aan. Daarnaast vraagt de site sinds kort geld voor bepaalde content, zoals voor de online comedy 'Salmon Days'.