Rescuecom kraait vrijdag zelf victorie en claimt de zaak te hebben gewonnen. Google zou een aantal concessies gedaan hebben. Zo zou de naam Rescuecom niet meer voorkomen in de gesuggeerde trefwoorden binnen AdWords, en mag de naam Rescuecom niet meer gebruikt worden in andermans advertenties.

Vermoed wordt dat er andere motieven ten grondslag liggen aan het staken van rechtsgang. Rescuecom ligt zelf onder vuur van concurrent Best Buy. Het bedrijf biedt via AdWords op het trefwoord 'geek squad', een naam die Best Buy gebruikt voor zijn team computerreparateurs.

Geek squad

Een overwinning in de Google-zaak zou tot gevolg kunnen hebben dat Rescuecom minder sterk komt te staan tegen Best Buy, blogt de Amerikaanse rechtenprofessor Eric Goldman. "Door de Google-strijd te staken, voorkomt Rescuecom een moeilijk dilemma."

Aan het bieden op trefwoorden van merknamen door concurrenten in AdWords verandert niks. Rescuecom blijft zich hier tegen verzetten. Volgens Mediapost zijn de bovengenoemde 'concessies' door Google, al jaren geleden doorgevoerd in AdWords. Daarmee geconfronteerd zegt de baas van Rescuecom dat hij dat pas sinds afgelopen week weet.

Concurrenten

Rescuecom klaagde Google al in 2004 aan, om te voorkomen dat concurrerende bedrijven in AdWords bieden op de merknaam 'rescuecom'. Aanvankelijk won Google, maar in april 2009 werd de zaak heropend.