Retecool publiceerde, in samenwerking met Volkomenkut.com, eerder deze week twee scriptjes waarmee de server van Customerblast.com overbelast zou raken. Dit script zorgde ervoor dat de server een groot aantal bezoekers kreeg door automatisch de pagina te blijven verversen. Een ander scriptje zorgde ervoor dat een contactformulier continu een mailtje met een ander onderwerp en andere afzender naar de spammer stuurde. "De actie was alleen bedoeld als protest tegen het versturen van spam", licht `Reet' van Retecool toe. Op de site Customerblast.com bood het bedrijf aan spam te versturen tegen lage prijzen. In antwoord op de actie van Retecool, reageerde Customerblast donderdag met een DoS-aanval en een mailbom waardoor Retecool tijdelijk al onbereikbaar was. Vanaf vrijdag elf uur heeft Customerblast echter opnieuw het vuur geopend op het weblog en gingen zowel Retecool als zijn hostingprovider Tune-In Internet offline. Rond half één was de site Retecool.com weer bereikbaar.

Indruk

Raymond Garnier, directeur van hostingprovider NetHolding, waar Tune-In Internet onderdeel van uitmaakt, is niet erg onder de indruk van de aanvallen van Customerblast.com. "Retecool is een satirische site. Niet iedereen kan dat waarderen en dan komt er wel eens een reactie op", aldus Garnier. Customerblast heeft vrijdag een soort DoS-aanval op de mailbox uitgevoerd. "Ik schat dat er ongeveer 80 tot 90 megabit gedurende een uurtje of zes is verstuurd." Garnier is overigens niet van plan om stappen tegen Customerblast te ondernemen. "Vaak zijn dit maar eenmalige acties. Bovendien kunnen ze niet veel beschadigen omdat dit soort satirische op losse machines staan." Update, 15:45 uur: Reactie van hostingprovider NetHolding (Tune-In Internet) toegevoegd.