Uitgever RHC Media heeft besloten het tijdschrift op te doeken, zo meldt The Wall Street Journal op basis van bronnen rond de uitgever. Het was al langer bekend dat het bepaald niet goed ging met Red Herring, dat tussen 1998 en 2000 zijn hoogtepunt beleefde, tegelijk met de internethype. RHC huurde onlangs al een investeringsbank in die een koper voor het tijdschrift moest zien te vinden. Maar nadat dit nieuws uitlekte, haakten zowel adverteerders als potentiële geïnteresseerde partijen af. Nu rest alleen nog de verkoop van de bezittingen van het tijdschrift. Misschien is het toetsenbord van hoofdredacteur Anthony Perkins een collectors item, het enige van echte waarde is de abonneelijst. Red Herring werd in 1993 opgericht. In de jaren daarna groeide het uit tot een van de belangrijkste stemmen van de toen nog springlevende `nieuwe economie'. In 2000 wist het nog 3357 advertentiepagina's te verkopen, vorig jaar waren dat er nog maar 404. Andere Amerikaanse dotcom-tijdschriften – zoals de al even fameuze Industry Standard – gingen Red Herring al voor. De belangrijkste overlevenden in deze markt zijn Business 2.0 en Wired, hoewel deze laatste zijn koers al enige tijd heeft verlegd. Bij Red Herring werken in totaal 31 mensen, van wie elf redacteuren. Ooit waren dat er meer dan honderd.