Het verrassende nieuws dat Roxio – dat eind vorig jaar Napster kocht – Pressplay zou overnemen, kwam dit weekend al naar buiten, maar werd maandag pas officieel bekendgemaakt. Roxio gaat Pressplay naar eigen zeggen gebruiken als basis voor Napster-nieuwe-stijl. Pressplay was een joint venture van Universal Music Group en Sony Music. Roxio heeft nu de online muziekdienst gekocht voor bijna 40 miljoen dollar, waaran 12,5 miljoen in contanten. Als gevolg van de deal verkrijgen Sony en Universal een minderheidsaandeel in Roxio en medezeggenschap in de raad van bestuur. Alhoewel Pressplay er in de Verenigde Staten tot nu toe niet in is geslaagd een grote schare fans aan zich te binden, zien zowel Sony als Universal nog steeds een mooie toekomst voor online muziek weggelegd. De combinatie Pressplay, Roxio en Napster staat volgens hen garant voor succes. De naam Napster geniet nog altijd veel bekendheid onder internetters. Groot verschil met het oude Napster is echter dat zijn vervolg een legale dienst is. Door de aankoop van Pressplay heeft Roxio zich namelijk in één klap verzekerd van afspraken met de vijf grote muzieklabels. Roxio wil Napster nog dit jaar herlanceren en zal hiervoor 20 miljoen dollar uittrekken. Het is nog niet bekend of Napster ook voor Europeanen beschikbaar wordt. Pressplay was dat niet.