De beveiligingsoplossing genaamd RSA Mobile is volgens zijn maker zowel geschikt voor de consument en voor de zakelijke gebruiker. Het onthouden van verschillende wachtwoorden voor bijvoorbeeld internetbankieren of bestellingen plaatsen via het internet is niet langer nodig, zo prijst RSA zijn product aan. Wanneer een consument toegang wenst tot een dergelijke internetdienst, stuurt RSA Mobile – na invoering van een ID en pincode - een toegangscode toe die slechts eenmaal gebruikt kan worden. De code wordt onmiddellijk verzonden naar de mobiele telefoon (als sms) of naar het e-mailadres van de gebruiker. De methode is enigszins vergelijkbaar met die van het Nederlandse Global PayWays dat met zijn mobiele betaalsysteem Moxmo aan de weg timmert. RSA Mobile is te gebruiken met alle bestaande mobiele apparatuur, zoals een mobiele telefoon, semafoon of pda. Voordeel boven andere oplossingen is volgens RSA dat de consument niet hoeft te wennen aan nieuwe hardware of nieuwe technologie. De Europese consument is immers al gewend aan sms. RSA zegt zich met name op b2c- en b2b-marktplaatsen te richten. RSA Mobile is beschikbaar vanaf eind september 2002.