Het onderzoek van Jupiter Media Matrix meldde dat MSN Search ruim 32 miljoen unieke gebruikers telt, tegen 29 miljoen voor Yahoo Search. Microsoft leidt hier uit af dat die site een onstuimige groei doormaakt, zo schrijft CNet. Yahoo wil het rapport niet serieus nemen. Topvrouw Anke Audenaert wijst er op dat MSN de bezoekersaantallen opschroeft doordat Internet Explorer surfers naar MSN Search verwijst wanneer ze een foute URL intoetsen. Microsoft ontkent echter deze clicks mee te tellen. Ook vindt Yahoo onderzoeksbureau Jupiter Media Matrix ondermaats. Zo verricht het bureau zijn werk in dertien landen. Een gerenommeerde organisatie als Nielsen/NetRatings werkt in 29 landen. Sommige analisten relativeren de inzet van de strijd. Investeerders richten zich steeds meer op winstcijfers dan bezoekersaantallen. Op dat gebied doet Yahoo het slechter dan Microsoft. Het bedrijf uit Sunnyvale, Californië zag zijn omzet met 44 procent dalen en gaat 420 van zijn 3200 werknemers ontslaan.