Het bedrijf investeert het geld in 2008 om te kunnen voldoen aan de constant toenemende vraag naar LCD-schermen. Op dit moment werkt het bedrijf nog met fabrieken die de 8e generatie van de productielijn vervaardigen. Dit zijn de panelen voor LCD-televisies van 46 inch en 52 inch. Voor de productie van deze schermen werkt het bedrijf samen met Sony, in een joint venture genaamd S-LCD Corp. Ondanks de samenwerking zal het geld voor de investering alleen bij Samsung vandaan komen.

Het bedrijf is niet de eerste fabrikant van LCD-panelen die sterk vertrouwen in de toekomst toont. Eerder dit jaar liet concurrent Sharp al weten meer dan 2 miljard euro te willen steken in de ontwikkeling van nieuwe en betere fabrieken voor het produceren van LCD-panelen. Het bedrijf produceert inmiddels alweer de tiende generatie van haar LCD-lijn. De investeringsplannen van Samsung zijn hier een reactie op en volgens het bedrijf 'een noodzakelijke uitbreiding om de markleiderspositie verder te verstevigen'.

De uitbreiding is naast een prestigekwestie ook noodzakelijk om aan de vraag van de consument te kunnen blijven voldoen. Verwacht wordt dat de vraag naar LCD-televisies van 50 inch en groter, de komende drie jaar ieder jaar met 65 procent zal stijgen. Op dit moment produceert Samsung zo'n 50 duizend glazen panelen per maand, waaruit per plaat 8 panelen kunnen worden gesneden voor 46 inch LCD-televisies en 6 voor 52 inch LCD-televisies. Wanneer de uitbreidingsplannen eind 2008 zijn doorgevoerd, zal de capaciteit zijn toegenomen tot 110 duizend glazen panelen per maand.