Om hoeveel geld het gaat is niet officieel bekend gemaakt. Maar The Next Web meldt dat het om meer dan 1 miljoen euro gaat. Yunoo won de publieksprijs tijdens de laatste Next Web conferentie. Mede-organisator van de conferentie, Patrick de Laive, verzekert dat het om een bedrag gaat "met zes nullen". Sanoma zelf doet geen uitspraken over het bedrag.

Gebruikers kunnen met Yunoo al hun bankrekeningen op één plek beheren. Ook andere rekeningen zoals die van de telefoon of facturen kunnen in de applicatie gezet worden. Wat Yunoo ook doet is bijvoorbeeld een telefoonrekening vergelijken met andere abonnementen. Daarna wordt de goedkoopste oplossing gezocht uit alle Nederlandse abonnementen.

Strategische investering

Yunoo wordt gerund vanuit Utrecht. "Ons doel is om de nummer één van Europa te worden op het gebied van financiële overzicht voor de consument", staat te lezen op de site. Yunoo begon als een groep studenten die internetbankieren makkelijker en overzichtelijker wilden maken. Daarvoor werd tijdens hun studie de applicatie Qash ontwikkeld. Die werd zo goed ontvangen dat werd besloten door te zetten en dit resulteerde in Yunoo.

Uitgever Sanoma Digital ziet brood in de startup. "De deelneming in Yunoo past in de strategie van Sanoma om haar portfolio uit te breiden met producten die consumenten inzicht geven en helpen om een keuze te maken. Sanoma heeft al meerdere product- en prijsvergelijkingssites binnen haar portfolio", aldus Sanoma. Vorige week kondigde Sanoma al aan Energieprijzen.nl over te nemen, daar kunnen consumenten prijzen van energie-aanbieders vergelijken.