De Franse mediagroep Vivendi steekt 180 miljoen dollar in Scoot.com. Door de joint venture van haar communicatiedivisie met Scoot.com verwerft Vivendi een belang van 9,8 procent in het Britse internetbedrijf. Gezamenlijk zullen Vivendi en Scoot het merk Scoot lanceren in diverse Europese landen, waaronder Frankrijk, Duitsland en Italië. De aanzienlijke uitbreiding moet binnen drie jaar tot stand komen. Frankrijk is als eerste aan de beurt, Scoot start daar het derde kwartaal van dit jaar. In Nederland en België is Scoot al enige tijd actief. Het bedrijf biedt naast een vind-service voor telefoonnummers ook e-commercediensten aan bedrijven. Voor het uitbreiden van deze e-commercetak staat een partnerschap met PontServe op de agenda. Dat Amerikaanse bedrijf zou 8 miljoen dollar willen investeren in Scoot. PontServe heeft een technologie ontwikkeld voor een online agenda. Deze technologie zou ingebouwd kunnen worden in het transactienetwerk van Scoot. De optimistische aankondigingen staan in schril contrast met de teleurstellende resultaten van Scoot. De omzet in het afgelopen kwartaal bedroeg 4 miljoen Britse pond, omlaag van 5,4 miljoen pond in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Het verlies bedroeg 3,9 miljoen pond.