De bekendmaking volgt kort na de aankondiging van Siebel CRM OnDemand, waarmee Siebel zijn eerste schreden in de asp-markt voor customer relationship management zette. UpShot wordt gezien als een van de grootste spelers in de markt voor gehoste crm-diensten. Hoewel het bedrijf geen uitspraken doet over de grootte van zijn klantenbestand, schatten analisten dat dit er enkele duizenden zijn. Experts menen dan ook dat Siebel grote plannen lijkt te hebben in deze markt. "Dit bevestigt dat Siebel behoorlijk serieus is", aldus Yankee-analist Sheryl Kingstone. "Ze hebben nu een groter team dat echt begrijpt hoe zij software als dienst kunnen aanbieden. Dat is iets waar Siebel geen echter ervaring mee heeft." Hoewel Siebel zegt de diensten van UpShot te continueren, denkt Kingstone dat Siebel hier later van terugkomt. Ze verwacht dat Siebel de beste functies uit UpShot CRM haalt en integreert in zijn eigen CRM OnDemand. Siebel CRM OnDemand kost zeventig dollar per gebruiker per maand en is hiermee een potentiële melkkoe voor de fabrikant. De dienst concurreert met online diensten van andere fabrikanten, waaronder Mountain View en Salesforce.com. Laatstgenoemde betrad eind vorig jaar ook de Nederlandse markt, nadat zijn formule in andere landen succesvol bleek. Salesforce.com gelooft heilig in het application service provider model. Hierbij hoeven bedrijven niet langer zelf software te kopen, installeren en onderhouden, maar nemen zij dit af als online huurdienst.