De Telegraaf beschouwt beide portals niet als kernactiviteiten. Het is nog onduidelijk wanneer de sites precies uit de lucht gaan. De Telegraaf wilde dinsdag niet reageren. Het bedrijf geeft een winstwaarschuwing omdat zijn nettoresultaat in week 37 tot en met 40 met 60 procent is gedaald. Belangrijkste oorzaak is een fors krimpend advertentievolume. De Telegraaf meent dat adverteerders na de aanslagen in de VS huiverig zijn, zo schrijft Het Financieel Dagblad.

Schopstoel

In september meldde het concern de internet- en printactiviteiten te integreren en daarvoor vier jaar de tijd te nemen. Ook wilde De Telegraaf het aantal arbeidsplaatsen met 5 procent reduceren. Dat gaat de directie nu versneld doorvoeren. Het is onduidelijk hoeveel werknemers bij Siteshopper en Veilinghal op de schopstoel zitten. Siteshopper bood webwinkels de gelegenheid op de portal hun spullen aan te bieden. Het werkte onder meer samen met de Consumentenbond. Via Veilinghal konden mensen artikelen kopen en verkopen via een veilingssysteem. Beide portals maakten samen met El Cheapo onderdeel uit van de nog grotere portal Telegraaf.net. Die is door het concern al eerder stilletjes ontmanteld. Het is nog onduidelijk wat er nu met prijsvergelijker El Cheapo gaat gebeuren. Afgelopen zomer maakten de sites van De Telegraaf nog geen winst. Het concern overwoog toen abonnementsgeld te vragen als de sites in 2003 nog steeds verliesgevend waren. De maatregelen passen in de trend dat uitgeefconcerns hun internetactiviteiten tot een minimum terugbrengen. Zo besloot PCM onlangs de stekker uit internettak PIM te trekken. Daardoor kwam het einde voor sites als En.nl, Consuweb en Spott.