Volgens Superweb heeft Eneco toegezegd inbelcapaciteit 'naar behoefte' te leveren. De internetprovider, waar klanten tegen 35 gulden per maand kunnen inbellen op een gratis 0800-nummer, kan nu 500 gebruikers tegelijk bedienen.Er is echter drie keer zoveel capaciteit nodig. Onderling kon het probleem niet worden opgelost, Superweb heeft een kort geding aangespannen tegen Eneco. Op haar beurt hangen Superweb maatregelen boven het hoofd van de Consumentenbond. Eind deze week loopt een ultimatum dat de Consumentenbond Superweb heeft gesteld af. De internetprovider beloofde de bond onlangs plechtig haar zaken de eerste week van december op orde te hebben. "Superweb heeft prachtige beloften gedaan, maar die zijn nog altijd niet waargemaakt," zegt Ewald van Kouwen van de Consumentenbond. "Wij zijn zelf ook lid van Superweb, dus we ervaren het aan den lijve. Bovendien krijgen we veel klachten over Superweb." Het is onduidelijk welke maatregelen de bond overweegt. "In het uiterste geval is dat een rechtszaak tegen Superweb," aldus de woordvoerder. Superweb ging begin oktober van start. Ruim 20.000 mensen hadden belangstelling, slechts 10.000 konden er worden aangesloten. Sinds de start stromen nieuwsgroepen als nl.internet.providers over met klachten over de dienst. Half oktober was Superweb zelfs enkele dagen volledig offline (zie nieuws van 18 oktober).