Volgens een onderzoek van de Bank of America wordt binnenkort een jarenlange traditie gebroken waarin volwassenen tandpasta en deodorant als meest onmisbare producten bestempelen in het dagelijkse gebruik. Onder zo geheten Millennials, de jongvolwassenen zeg maar, staat de smartphone stijf op nummer 1.

Dat is voor mediabedrijf CNBC aanleiding te vermoeden dat de hoge werkloosheidcijfers onder die leeftijdsgroep niet worden veroorzaakt door de economie of een kloof tussen opleiding en arbeidsmarkt, maar simpelweg door geur. "Als mensen je eerder ruiken dan dat ze je zien, krijg je de baan niet", laat CNBC een baancoach zeggen.

Smartphone maakt hygiëne niet noodzakelijk

Een consultant vindt het niet zo opmerkelijk dat de smartphone bij de jongere generaties de tandpasta en deodorant vervangt. "Als je in de kelder van je ouderlijk huis, of in je slaapkamer alleen maar met je smartphone bezig bent, is de noodzaak van persoonlijke hygiëne natuurlijk niet aanwezig."

Niet dat de oudere generatie niks van smartphones moet hebben: het staat nog steeds in de top 3 van dagelijkse onmisbare producten. Tandpasta wordt door alle andere leeftijdsgroepen dan Millennials stijf op nummer 1 geplaatst.