In 2005 heeft Sohu.com voor 30 miljoen dollar de rechten gekocht om de officiële website van de Spelen te mogen hosten en het logo te gebruiken. Nu meent de portal dat hieronder eveneens de hosting valt van alle reclame-uitingen van de sponsors waarbij het logo wordt getoond.

Zo zou Sohu.com een monopolie hebben op alle Olympische webreclame van sponsors als Adidas, Volkswagen en Johnson and Johnson, bericht Yahoo. De juridische afdeling van het Olympisch Comité te Peking (BOCOG) zoekt momenteel uit wie het recht heeft op de miljoenen dollars advertentiegeld die tussen nu en de zomerspelen in augustus 2008 verdiend worden.

De concurrenten van Sohu.com reageren woedend op het monopolie. De grootste Chinese portals werken samen om de claim te bestrijden en zelf gesponsorde content te brengen.

Zeng Fuhu van de portal Tom.Com, noemt het een heldere zaak. "Sohu.com heeft betaald voor de rechten om de officiële Olympische Spelen-website op te zetten en dat vinden we prima. Zij mogen ook het logo gebruiken, maar alle andere claims zijn onzinnig." Zeng zegt het te kunnen weten: twee jaar geleden werkte hij voor Sohu.com mee aan de overeenkomst over de Spelen.