'Monster Home' is de eerste speelfilm die speciaal voor het Internet is gemaakt, zo stellen de makers. Deze interactieve film, uitgebracht door een Canadese maatschappij met de veelzeggende naam 'Pseudo Programs', doorbreekt de geijkte, lineaire patronen van normale speelfilms. Monster Home moet daarmee meer weg hebben van een computerspel, waar de speler invloed kan uitoefenen op de loop van het verhaal. Hoewel de lowbudget-film inhoudelijk weinig om het lijf schijnt te hebben, zijn mediadeskundigen enthousiast en zien Monster Home als een mogelijk begin van een radicale verandering van de filmindustrie. Inmiddels wordt de film door zo'n 350 kijkers per dag opgevraagd.

American Express, de grootste en bekendste creditcard-club ter wereld, heeft besloten seks-sites op Internet niet langer meer via zijn diensten te ondersteunen. Tot nu toe was het nooit een probleem om je online-avontuurtjes met plastic geld van American Express af te kopen. Maar daar gaat dus verandering in komen. Andere creditcardmaatschappijen lijken niet van zins deze stap te volgen, happig als ze zijn op de vele transacties die iedere dag via de winstgevende seks-sites worden verricht. Europese liefhebbers kunnen opgelucht ademhalen: de restrictie van American Express is alleen van kracht in Amerika.

Volgens een recent onderzoek, uitgevoerd in opdracht van de Duitse zenders ARD en ZDF, is het Internetgebruik in Duitsland het afgelopen jaar met zestig procent toegenomen. Meer dan 6,5 miljoen personen van veertien jaar en ouder hebben inmiddels een aansluiting in huis of op het werk. Dit schijnt overigens ten koste te gaan van de televisie-kijkcijfers in de avonduren, wat aangeeft dat het Internet thuis steeds belangrijker wordt. Anders dan bij het kijken naar TV is de websurfer bij het Internet naar eigen zeggen meer geïnteresseerd in het vergaren van informatie dan in plat vermaak. De cijfers mogen toenemen, in het profiel van de doorsnee Internetgebruiker komt vooralsnog weinig verandering: jong, hoogopgeleid en man.

Om het gebruik van spam terug te dringen is in de Amerikaanse staat Californië een wetsvoorstel ingediend waarin staat dat ieder ongevraagd e-mailbericht moet, worden voorzien van een speciaal label, waaraan de ontvanger direct kan zien dat er sprake is van reclame. Zo zou 'normale' spam moeten worden voorafgegaan door 'ADV' en de meer pikante spam door 'ADV: ADLT' als deze voor 18 jaar en ouder is bedoeld.

Tegenstanders van dit voorstel betogen echter dat het op ernstige constitutionele problemen stuit. Volgens hen valt ook spam onder het hoofdstuk vrije meningsuiting. Ook zou moeilijk uit te maken zijn of er sprake is van reclame of van service.