Een spel kent vaak duizenden verschillende geluiden en diverse soorten muziek. Wie dacht dat al het geluid via de computer wordt gemaakt komt bedrogen uit. Nu gamers steeds betere audio-mogelijkheden tot zijn beschikking heeft neemt die rol alleen maar toe Wired gunt ons een blik in de audiokeuken van LucasArts. Langzaam hoor je de dreigende voetstappen van Moross, de grote vijand in Star Wars: Bounty Hunter. Het zand knarst tussen zijn voeten. In werkelijkheid is het geluidsartiest Erik Foreman die met zijn knieën over een mengeling van zand en grind kruipt. De meeste gekke dingen worden verzonnen om geluiden mee te produceren. Om het geluid van een knarsend harnas te krijgen, werden er diverse metalen stripjes op zijn broek gemonteerd. Een goede bron voor materiaal om specifieke geluiden te krijgen is de lokale winkel voor ijzerwaren. Het Skywalker Sound-team is bezig met geluid voor Star Wars: Bounty Hunter. Normaal gesproken werkt het team aan televisie- en filmprojecten. Vanwege de enorme omvang van het project is het team ingehuurd om het geluid te verzorgen. Hoewel de leden van het team toegang hebben tot bijna elk geluidsfragment dat ooit is gebruikt in een film, spel of TV-show wordt er voor een groot deel toch nieuwe geluiden geproduceerd. Ruim acht maanden heeft het team nodig om de in totaal 20.000 geluiden te produceren.