De weblogdienst van AOL kwam deze week beschikbaar. De dienst is beschikbaar voor de 34 miljoen abonnees van 's werelds grootste provider. Zij kunnen met AOL Journals, zoals de service is gedeoopt, in een paar stappen een eigen internetdagboek opzetten. Ook Yahoo heeft nu de eerste stappen op dit terrein gezet. De Koreaanse afdeling ontwikkelde een blogservice. Nu is de dienst alleen nog beschikbaar voor de pc, maar de Koreanen werken ook aan een versie voor mobiele telefoons. Het is nog niet bekend of andere lokale Yahoo-portalen ook met een dergelijke dienst komen. Eerder kwam een andere grote portal (Lycos) al met een weblogdienst. Deze maakt onderdeel van Tripod, een dienst om homepages mee op te zetten. Een andere grote speler is inmiddels Google, dat begin dit jaar Pyra Labs kocht. Dit is de maker van de populaire Blogger-website. Microsoft MSN heeft nog geen stappen aangekondigd. Alhoewel weblogs de laatste tijd zeer populair zijn geworden, zijn ze nog allesbehalve `mainstream'. Dat stelt Forrester althans in een recent rapport. Van de Amerikaanse internetters zou slechts 2 procent minimaal een keer per week een weblog bezoeken. De gemiddelde bezoeker is daarbij een `jonge, nerdy man'.