De Consumentenbond besloot deze mogelijkheid af te schaffen, omdat er te veel misbruik van werd gemaakt. "Er kwam echt heel veel troep binnen. Er waren te weinig serieuze ervaringen van consumenten om door te gaan", aldus Ewald van Kouwen, woordvoerder van De Consumentenbond."Zo zagen we dat sommige mensen vanaf één adres een heleboel negatieve berichten over een winkel op het forum plaatsten. Ook het omgekeerde kwam voor: personen die dezelfde winkel keer op keer lof toezwaaiden", zegt Van Kouwen.Het WebTrader-logo kwam eerder enkele malen in opspraak omdat sommige aangesloten webwinkels niet goed beveiligd bleken. Volgens Van Kouwen blijft het WebTrader-logo echter nodig. "Het blijft voor consumenten een teken dat er een controle van De Consumentenbond is geweest. Zo verifiëren we of een winkel wel echt bestaat en of er op de site een adres en telefoonnummer vermeld staan."Consumenten kunnen nog wel altijd klachten over WebTrader-winkels bij De Consumentenbond melden via de website van de bond. Op basis daarvan kan De Consumentenbond besluiten een winkel het WebTrader-logo te ontnemen.