Sinds 13.00 uur vanmiddag hapert de website van Mijn ING. Inloggen gaat nog wel, maar saldi bekijken of geld overmaken kan niet. Een woordvoerder van ING bevestigt de storing, waarvan de oorzaak nog onbekend is. "Daar zoeken we nog hard naar." Het is tevens onbekend of alle klanten last hebben van de problemen.

ING heeft sinds het samengaan met de Postbank rond de 4 miljoen internetbankierende klanten van ING. De internetbankiersystemen van de beide banken zijn sinds kort op één site gecombineerd. Op termijn zal alleen het TAN-codesysteem overblijven.

Reputatie

De Postbank heeft de afgelopen jaren een reputatie opgebouwd van veelvuldige storingen en technische problemen op de website. De samensmelting met ING heeft hier nog verandering in gebracht. Ook vorige maand lag de internetbankiermodule er een aantal uren uit.

Update: de website functioneert sinds kwart voor drie weer normaal, meldt ING. Over de oorzaak van de storing zijn nog geen details bekend.

Update 2: De interruptie kwam door een stroomstoring in een datacenter van ING, vertelt de woordvoerder. Helaas functioneerde de noodstroomvoorziening niet en gingen de servers offline. "Daarna moesten alle systemen weer zorgvuldig worden opgestart. Dat duurt even", aldus de zegsman.