Diverse lokale vestigingen van de Rabobank bevestigen op Twitter dat er sprake is van een storing. Het centrale Twitter-account meldt dit vooralsnog niet, maar reageert wel bevestigend in reactie op klagende klanten. Een woordvoerster van de bank kon Webwereld niet meteen vertellen of er een storing is en wat voor een dat dan zou zijn.

Zij laat in tweede instantie weten dat er inderdaad een storing is. Overboekingen worden met vertraging verwerkt, maar mislukken volgens haar dus niet. Zij raadt klanten met klem aan om overboekingen niet opnieuw uit te voeren, omdat er dan sprake is van dubbele overboekingen. "Er komt nu ook een bericht op Twitter en op de site", kondigt ze alvast aan.

Sinds gisteren?

Klanten die betalingen niet binnenkrijgen of die hun overboekingen niet zien lukken, krijgen van de Rabobank het advies om het even af te wachten. De schijnbaar misgelopen transactie nogmaals uitvoeren, wordt afgeraden. Sommige klanten klagen dat overboekingen (en beleggingen) die ze gisteren hebben ingevoerd, van bijvoorbeeld een ING-rekening naar een Rabobank-account, nog altijd de status 'aangeboden' hebben.

De meldingen van getroffen Rabo-klanten worden in kaart gebracht op de website AlleStoringen.nl, die Webwereld ook heeft getipt.

Update:

Reactie van Rabobank-woordvoerster toegevoegd.