"Donderdagavond kregen we de eerste meldingen en vrijdag ontstond de indruk dat de problemen waren opgelost", zo verklaart Postbank-woordvoerder Harold Reusken tegenover Webwereld. "Het probleem keerde op zaterdag terug en leek na een aantal maatregelen om negen uur 's avonds verholpen. Vervolgens meldde een aantal klanten zich maandagochtend met dezelfde problemen."

De zegsman van de Postbank kan nog geen uitspraken doen over mogelijke oorzaken. "We zijn alle scenario's en mogelijke oorzaken aan het analyseren. We zouden vooruitlopen op de zaken als we nu vermoedelijke oorzaken noemen."

Ook is het aantal Postbank-klanten dat door de storing getroffen is niet bekend. Wel meldt Reusken dat de klanten die de klachten maandagochtend doorgaven niet dezelfde waren als de klanten die voor het weekend een probleem meldden. Reusken vermoedt echter dat het om een kleine groep gaat. "We kunnen wel zien dat een groot aantal klanten gewoon de sites kan benaderen en hun bankzaken kan regelen", aldus de woordvoerder.

Volgens Reusken is het moeilijk te zeggen wanneer de problemen verholpen zijn. "Op dit moment werken we weer met man en macht aan mogelijke oplossingen, het probleem heeft de allerhoogste prioriteit", aldus de Postbank-woordvoerder.