Een deel van de klanten van KPN heeft sinds dinsdagochtend geen internet of last van een trage verbinding. De problemen op het KPN-netwerk zijn ongeveer rond 07.00 uur vanochtend begonnen. Mensen door het hele land hebben last van de storing, al gaat het volgens de provider om een groep van 70.000 klanten op zijn totale klantenbestand van 2,6 miljoen.

Niet regiogebonden

De problemen liggen bij de vaste verbindingen. “De storing is niet regiogebonden, want er is geen kabel door. Het probleem zit in het dynamische netwerk. Dat betekent dat wanneer iemand in Groningen last heeft van de storing, zijn buurman nog gewoon verbinding kan hebben", laat KPN-woordvoerder Stefan Simons weten in een reactie.

Hoelang de getroffenen nog last zullen hebben van verbindingsproblemen kan KPN nog niet zeggen. Simons: “Onze prioriteit ligt bij het oplossen van de storing. We hebben nu nog geen zicht op een eindtijd, maar werken hard aan een oplossing."

Meer diensten getroffen?

Andere KPN-diensten hebben mogelijk ook last van de storing. Op de actuele storingspagina van KPN valt te lezen dat de diensten telefonie en Interactieve TV ook verstoord kunnen zijn. “Mogelijk dien je na de storing de KPN Experia Box uit en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen."

Update 14.44 uur: De storingspagina van KPN meldt dat de storing is verholpen. Als eindtijd wordt 11.00 uur aangegeven. Ook op Twitter melden klanten dat er weer verbinding met internet is.