De storing is donderdagochtend rond 11.30 uur begonnen. Reizigers kunnen sindsdien niet langer online inchecken. Ook is het momenteel niet mogelijk om te zoeken naar beschikbare vluchten. Onduidelijk is nog wat de oorzaak van de storing is. "Het klopt dat er momenteel problemen zijn met online inchecken. We zitten er bovenop", meldt KLM-woordvoerder Koen van Zijl aan Webwereld.

In april was KLM één van de slachtoffers van het DDoS-geweld. Na diverse banken en overheidssites werden ook de server van de vliegtuigmaatschappij een dag platgelegd. De serverproblemen hebben niet geleid tot vertragingen of uitval van vluchten. KLM verzocht klanten destijds om eerder naar het vliegveld te komen om zelf in te checken.

Volgens de foutmelding op de KLM-website zijn er problemen met een third-party server:

Klik voor groot

Update 13.55 uur: De KLM-website werkt weer normaal, laat de woordvoerder weten aan Webwereld. "De website doet het weer en alle functionaliteiten zijn weer up and running", meldt hij. KLM onderzoekt momenteel de oorzaak van storing en benadrukt dat het in ieder geval niet om een hack of een DDoS-aanval gaat.